Úgy tűnik, nem vagyunk teljesen egyedül PI-ellenességünkkel. A mai hírek szerint legalábbis az egyik legismertebb és legnagyobb online audit cég, a Nielsen/NetRatings búcsút int az oldalletöltés-alapú világuralomnak, és ezentúl elsősorban azt méri, hogy mennyi időt töltenek a felhasználók az adott oldalon.
A váltást nem csak az indokolja, hogy az oldalletöltés nem mond elég sokat a felhasználó valós aktivitásáról, fogyasztási szokásairól, valamint hogy a PI-generálási technikák egyre szofisztikáltabbakká váltak. Hanem az AJAX előrenyomulása, vagyhát még általánosabban: a weboldalakon megjelenő egyre több, teljes oldalletöltés nélkül befrissülő javascriptes elem is indokolja, hogy búcsút intsünk az oldalletöltéseknek. Vagy ha búcsút nem is, mindenesetre ne a PI legyen az abszolút mérőszám, hanem az, hogy a felhasználó mennyi időt tölt el az adott oldalon.
Persze a váltásnak lesznek győztesei és vesztesei is.
MySpace may have 10 to 11 times more page views than YouTube, but myspace.com users spend only three times more minutes on the site. (Scott Ross, Nielsen)Az átállás várhatóan azoknak a szájtoknak fog kedvezni, melyeken a felhasználók viszonylag sok időt töltenek el. Így például a webmail-szolgáltatások vagy az instant üzenetküldők felületei értékesebbé válnak, míg mondjuk a webes keresők leértékelődnek. Hiszen utóbbi szájtokat bár elég gyakran használják a netezők, ám minden egyes alkalommal viszonylag kevés időt töltenek el ott. Keresnek egyet, aztán máris továbbállnak. És könnyű belátni, hogy ez hirdetői szempontból kevésbé előnyös felhasználói magatartás.
Na de idehaza hány évtizedet kell még vajon várni?
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.