Akkor biztosan elgondolkodnék a következő dolgon.
A Microsoft egyik stratégiát meghatározó emberével beszélgettem sokadmagammal ma este, írok majd erről is, de még vár rá némi emésztés, előbb a következő gondolatot fejteném ki részletesebben, ami a beszélgetés alatt jutott eszembe.
Nyilvánvaló, hogy egyre több ember azért vesz számítógépet, laptopot, hogy hozzáférjen az internethez, mert ma már több értéket ad, mint az asztal de a kettő együtt tud csak teljes élményt adni.
Az interneten az emberek sok mindent csinálnak, de ami a szoftverek szempontjából fontos, hogy ezzerrel kattintgatják a hálózatépítő oldalakat, kiemelten a Facebook-ot és azokat az alkalmazásokat, amelyek különböző “ködben” elérhető szolgáltatásokat integrálnak.
A Facebook az egyik új platform, amely összeköti a webes fejlesztőket és a közönséget. Jelenleg még nincs nagy súlya, de ahogy most látszik, a Facebook és a hozzá hasonló szolgáltatásoké a jövő felhasználóinak figyelme.
A ködben elérhető szolgáltatások győzelme a figyelem gazdaságban történik, blogok, hálózatépítő szolgáltatásokon és aggregátorokon keresztül. Ma már ugyanebben a térben versenyeznek részben és a jövőben egyre inkább az asztalon elérhető szoftverek is.
A felhasználó elsődlegesen a weben találkozik majd a választható alkalmazásokkal és a mellett dönt, amelyik képes a webes rugalmasságot - platformfüggetlenséget - kiegészíteni az asztal robosztusságával - offline elérhetőségével, gyorsaságával, stb. -.
Jelenleg ebben folyamatban az online szolgáltatások lerakható offline klienssel nyernek, mert sokkal jobban értik a figyelem gazdaság működését, az előbbire fókuszálnak, hiszen ahogy fent írtam előbbre is vannak a felhasználói folyamatban. Előbb felmegyünk a netre, alkalmazást választunk, majd el akarjuk érni offline is. Ez a folyamat.
Hogy a fejlesztők teljes élményt tudjanak adni a fogyasztóknak, kénytelenek asztalra telepíthető alkalmazásokat is integrálni az eszközkészletükbe. Silverlight, Air, Gear, szevasztok. A felhasználóknak még megvan az élménye a biztonságról, a stabilitásról és a gyorsaságról.
Az asztali alkalmazások ettől függetlenül még nyerhetnének is, ha nem lenne itt egy további nagyon fontos dolog. A felhasználók magasabbra értékelik a konzisztenciát a funkcióknál. Ha van egy termék, amely minden platformon ugyanúgy néz ki, de csak kevés funkciót tud, simán megfogja a platformonként eltérő eszközökkel de sokkal több funkciót kínáló gyakorlatot.
Az emberek egy email klienst, egy azonnali üzenetküldőt, egy táblázatkezelőt akarnak, amiatt hajlandók feladni minden olyan funkciót, amellyel a túlspecializálódott szoftverfejlesztők megkülönböztetik magukat. A versenyelőny tehát a konzisztenciára való törekvés miatt elveszhet.
Ami marad, hogy ki éri el előbb és fogja meg a felhasználót. Ezért kell a szoftver fejlesztőknek Facebook kimenetet fejleszteni és egyéb online integrálható alkalamazásokat amelyek zseniálisan integrálódnak a nehezen kifejlesztett asztali szoftverekbe.
Ha így tesznek, talán képesek lesznek a jövőben megfogni az online alkalmazásfejlesztőket, abból kiindulva, hogy offline alkalmazást sokkal nehezebb fejleszteni, mint online-t, ehhez azonban elsőként kiemelkedő online eszközöket kell fejleszteniük, mert az első csata ott dől majd el el a jövőben.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.